EUROVAALIT LÄHENEVÄT

Eurovaalit ovat pian ovella, varsinainen äänestyspäivä on sunnuntaina 9. kesäkuuta 9:00 – 20:00 välisenä aikana. Ennakkoäänestys alkaa keskiviikkona 29. toukokuuta ja kestää 4. kesäkuuta asti. Jälleen kerran kehotan äänestämään ennakkoon vaikkapa kauppareissun yhteydessä. Se on nopeaa ja helppoa, eikä ääni näin ollen jää antamatta.

Miksi näissä vaaleissa on nyt ensiarvoisen tärkeää äänestää..? Siksi, että me saamme Suomen 15 edustajasta sisään mahdollisimman monta sellaista meppiä, jotka ajavat parlamentissa suomalaisten etua. Perussuomalaiset ehdokkaat laittavat oman maan edun etusijalle, aivan kuin muiden maiden parlamentaarikotkin tekevät. Valitettavasti meiltä Suomesta mepiksi pyrkii toisista puolueista myös sellaisia ehdokkaita, joille Suomen etu ei ole se tärkein. Heidän mielestään se voidaan uhrata esimerkiksi ilmastoasioista päätettäessä. Valta jää tämän kaltaisille ihmisille, elleivät Suomen etua tärkeänä pitävät henkilöt käy äänestämässä.

Useiden eurooppalaisten maiden kansallisissa vaaleissa oikeisto on ottanut voiton ja se tarkoittaa sitä, että parlamentissa valta voi hyvinkin vaihtua vasemmalta oikeistopuolueille. Nämä ennustukset tosin toteutuvat vain siinä tapauksessa, että kaikki Suomen etua tärkeänä pitävät ihmiset myös antavat äänensä. Nyt ei ole oikea hetki kiukutella EU-jäsenyydestä, sillä me olemme jo syvällä jäsenyydessämme ja ainoa realistinen tapa parantaa tilannetta on pyrkiä vaikuttamaan EU:n rakenteisiin sen omista hallintoelimistä käsin.

Meillä perussuomalaisilla on näissä vaaleissa kattava lista hyviä ehdokkaita:
42 Antikainen, Sanna, sairaanhoitaja, kansanedustaja, Outokumpu
43 Ekman, Johanna, vastuullisuusneuvonantaja, yrittäjä, Orimattila
44 Garedew, Kaisa, kansanedustaja, Jyväskylä
45 Grönroos, Simo, filosofian tohtori, toiminnanjohtaja, Espoo
46 Heltimoinen, Ilpo, tuotantotekniikan mekaanikko, Lappeenranta
47 Junnila, Vilhelm, kansanedustaja, Naantali
48 Juvonen, Arja, kansanedustaja, geronomi (YAMK), Espoo
49 Kiviranta, Joonas, tekniikan lisensiaatti, Tampere
50 Koponen, Ari, kansanedustaja, Ypäjä
51 Laitinen, Lauri, Perussuomalaisen nuorison puheenjohtaja, ensihoitajaopiskelija, Lappeenranta
52 Luukkanen, Arto, yliopistolehtori, Järvenpää
53 Makkonen, Teija, valtiosihteeri, sotatieteiden maisteri, Helsinki
54 Niikko, Mika, yrittäjä, Vantaa
55 Peltokangas, Mauri, kansanedustaja, Kokkola
56 Polvinen, Mikko, kansanedustaja, insinööri (YAMK), Kuhmo
57 Ruohonen-Lerner, Pirkko, Euroopan parlamentin jäsen, Helsinki
58 Seppänen, Sara, kansanedustaja, kasvatustieteiden maisteri, Rovaniemi
59 Tynkkynen, Sebastian, kansanedustaja, Oulu
60 Vallin, Veikko, yrittäjä, Tampere
61 Väätäinen, Nanna, lähihoitaja, ensihoitajaopiskelija, Kuopio

Näistä ehdokkaista voit äänestää ketä tahansa koko Suomen alueelta. Tarkemmin voit tutustua ehdokkaisiin perussuomalaisten esittelysivulla osoitteessa https://vaalit.perussuomalaiset.fi/eu-vaalit .