Vielä ehdit ehdokkaaksi

Ehdokasasettelu on loppusuoralla ja päättyy 9. maaliskuuta. Nyt on siis enää vain vähän aikaa ilmoittautua ehdolle Porvoon maalaisjärkisimpään puolueeseen. Tarvitsemme edelleen lisää ehdokkaita, sillä ehdokkaiden määrällä on suurin merkitys vaalimenestyksen osalta.

Perinteisesti vaaleissa äänestetään ensisijaisesti henkilöä, sitten vasta puoluetta. Jokainen ehdokas tuo lähipiiristään tietyn verran ääniä kokonaisäänimäärään siinäkin tapauksessa, että ehdokas ei mene läpi valtuustoon. Näistä jokainen ääni on tärkeä, sillä puolueen saama kokonaisäänimäärä madaltaa läpipääsemisen äänikynnystä ja ratkaisee sen, että paljonko lautakuntapaikkoja puolue tulee saamaan.

Jos ehdokkuus vähänkin mietityttää, niin toimi heti, aikaa on enää vähän. Ilmoittautua voit joko puolueen kotisivujen kautta tai suoraan puheenjohtaja Kevin Servinille puhelimitse numeroon 0457-7102265 tai sähköpostitse osoitteeseen kevin.servin@gmail.com.